Vanliga frågor…

Nästan alla svar på dessa frågor finns på hemsidan.

Här har vi sammanställt flera av de vanligaste frågorna.

//-//

Fråga. Min katt är mestadels en utekatt, kommer det gå att ha katten på pensionat?

Svar. Absolut, katter är fantastiska på att anpassa sig, vi har ofta katter som är vana vid att vara utomhus hemma. Det är aldrig några problem medan de är här hos oss.

///–//–/-

Fråga. Om jag hämtar någon/några dag tidigare, har jag då återstående tid innestående till nästa gång?

Svar. Nej, detta är reglerat i villkoren, du innehar platsen under din bokade tid, vare sig du använder den eller inte.

///–//–/-

Fråga. Vad har ni för vaccinationskrav?

Svar. Din katt måste fått en vaccination VARJE år med en grundvaccination som första vaccineringen. Om det gått mer än 15månader sedan den senaste årliga vaccinationen måste grundvaccinationen göra om (då har det hunnit gå mer än ett år emellan).

Vaccinering sker mot kattpest vartannat eller vart tredje år (beroende på vaccin) och vaccinering mot kattsnuva sker varje år efter grundvaccinationen. Om du tar med dig vaccinationskortet varje gång du vaccinerar din katt (dina katter) så vet veterinären vilken typ av vaccin denne behöver.

///–//–/-

Fråga. Min veterinär säger att min katt har fullgott vaccinations skydd för att vara hos er, trots att det inte stämmer med era krav. Varför?

Svar. Det är inte din veterinär som bestämmer vad som gäller hos oss, utan vi. Tyvärr är det så att det finns inga lagar och förordningar som reglerar vaccinationskrav på kattpensionat, därför har vi valt att ha samma regler som de seriösa pensionaten i t.ex. Göteborg. Detta eftersom ett kattpensionat är ett högriskområde med många katter samlade på ett ställe. Förklara för din veterinär att din katt skall vara på pensionat och vilka krav pensionatet ställer så borde din veterinär hjälpa dig.

///–//–/-

Fråga. Hur mycket kostar det att ha en eller flera katter hos er?

Svar. Se sidan priser för aktuella priser.

///–//–/-

Fråga. Om jag vill avboka en bokad plats hos er, kan jag ringa er om detta eller hur gör jag?

Svar. Du kan inte ringa och avboka en bokad plats. Vi tar emot ditt samtal och noterar din önskan om du ringer men det räknas inte som en avbokning. Vill du avboka så skickar du oss ett e-post, datumstämpeln gäller som avbokningsdatum. En avbokning är endast giltig som en skriftlig text, precis som bokningen måste avbokningen vara en av dig aktiv handling. Vid en avbokning kommer att skicka dig en ny faktura med avbokningsavgiften.

///–//–/-

Fråga. Om jag vill boka en plats, går det bra att jag ringer eller mejlar och säger när jag önskar?

Svar. Nej, eftersom vi är ett företag som du gör ett bindande avtal ihop med, så behöver vi att du gör en aktiv handling vilket en bokning på hemsidan är. Så läs igenom våra villkor på hemsidan så du vet om vad vi kräver och vilket typ av avtal vi ingår. Du måste också aktivt acceptera våra villkor för att kunna göra en bokning.

///–//–/-

Fråga. Min katt är under medicinering, och har tratt på sig, kan katten komma till er ändå?

Svar. Nej, tyvärr. Vi tar endast emot friska och vaccinerade katter.

///–//–/-

Fråga. Min katt nyser ibland, kan katten komma till er ändå?

Svar. Nej, eftersom kattsnuva är extremt smittsamt kan vi inte ta emot din katt. Vi tar endast emot friska och vaccinerade katter.

///–//–/-